بانک پاسارگاد
تاریخ انتشار: جمعه 26 جولای 2019 | 10:43 ق.ظ
توقف پروژه جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای مصلحت نیست/ الزامات زیست محیطی رعایت شود
توقف پروژه جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای مصلحت نیست/ الزامات زیست محیطی رعایت شودایلنا: دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: مشکلات پروژه جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای به شکل قطره چکانی مطرح می‌شود و این در حالی است که منابع ملی هدر رفته است و…

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: مشکلات پروژه جاده قزوین- رحیم آباد- کلاچای به شکل قطره چکانی مطرح می‌شود و این در حالی است که منابع ملی هدر رفته است و مصلحت نیست کار متوقف شود. به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، جاده قزوین-رحیم آباد-کلاچای سال ۱۳۹۲ به عنوان اولین راه ارتباطی کشور به شرق استان گیلان در منطقه الموت قزوین با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی شد اما با گذشت ۶ سال از کلید خوردن آن، هنوز مطالعات زیست محیطی این جاده تأیید نشده و این طرح متوقف شده است. این جاده به طول ۱۵۴ کیلومتر بعد از منطقه الموت با ساخت چندین تونل بزرگ و پل‌های متعدد، وارد استان گیلان شده و با عبور از کنارگذر به شهر کلاچای می‌رسد. حدود ۷۵ کیلومتر این مسیر که از قزوین آغاز می‌شود در استان گیلان  قرار دارد و عملیات ساخت این جاده چندی پیش به دلیل مشکلات زیست محیطی متوقف شده است. محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست مدیران اجرایی جاده قزوین کلاچای که به منظور بررسی عملکرد فیزیکی این مسیر برگزار شد بیان کرد: ضمانت اجرایی این طرح باید مشخص شود زیرا زمان مفید پروژه از دست می‌رود. وی با اشاره به طولانی شدن پروسه گفت: ۶ سال فرصت از دست رفته و مشکلات این پروژه به شکل قطره چکانی مطرح می‌شود و این در حالی است که منابع ملی هدر رفته است و مصلحت نیست کار متوقف شود. در ادامه سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر مسئولان در خصوص استعلام های زیست محیطی پاسخ ندادند مبنای ما باید موافقت با ادامه کار باشد. داود محمدی دیگر نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود: اصل پروژه پذیرفته شده و بهتر است راه موجود و مسیر دیگری اگر هست ادامه یابد. وی گفت: اگر بین دستگاههای ذیربط در اصل کار توافق وجود دارد، کار متوقف نشود و اجازه دهیم نقاط مشترک ادامه یابد. حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز گفت: از کیلومتر ۹ تا ۴۳ مسیر جدید است و ادامه کار منطقی نیست و باید الزامات زیست محیطی آن رعایت شود. گفتنی است در این نشست مقرر شد مطالعات یکپارچه زیست محیطی این پروژه تا ۲ ماه آینده تهیه شود.
لینک منبع خبر: اینجا کلیک کنید

خبر جدید  از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها تا نبود آب آشامیدنی و جیره خشک
0/5 (0 نقد و بررسی)